GÖLDOSK
Göller Bölgesi Doğa Sporları Ve Dağcılık Spor Kulübü

-                                          -İŞTİRAKÇİ PROJELERİMİZ-                                         -

HAMDİ ÇUBUKÇU
hamdibeydede@hotmail.com
YUMURTANIN BAŞKENTİ
06/05/2017

Çevremizdeki güzellikleri keşfetmek, bu güzellikleri Göldosk ile yürüyenlere tanıtmak amacıyla düzenlediğimiz yürüyüşlere çevre belediye başkanlıklarından araç yardımı istedik. Dinar Belediyesi’nden sonra Başmakçı Belediyesi de bize olumlu yanıt verdi. Gönderdiği araçla Başmakçı yakınlarındaki Körpeli köyünde otobüsten indik. Isınma hareketlerinden sonra çam ağaçları arasında yürüyüşümüz başladı. Kolay bir yürüyüş olacaktı. Hiç tırmanma yoktu, hep inecektik.

Bazı sel yarıklarından geçerken zorlansak da son derece zevkli yürüyüştü. Hava çok güzeldi. Hava ne çok sıcak ne de çok soğuktu. Güneş vardı ama yakıcı değildi. Her zaman olduğu gibi fotoğraf makinelerimiz hiç durmuyor onlarca fotoğraf çekiyorduk. Çam ağaçlarının arasından görünen ACIGÖL’ün büyüleyici görüntüsü, aşağıdaki köyler, biraz sonra ulaşacağımız yumurta çiftliği…

Uzun parkur yürüyüşçülerini beklerken termoslarımızdaki sıcacık çaylarımızı içtik. Otobüsümüze binip daha önceden bağlantı kurduğumuz yumurta üretim çiftliğine gittik. Tüm arkadaşların hayal kırıklığına uğradığını söyleyebilirim. Belki daha modernleri vardır ama burası tavuklar açısından hiç de olumlu değildi. Daracık bir kafese en az on tavuk konulmuş, önlerinde su ve yem; tek görevleri yumurtlamak… Tesisin girişine daha önceden üretilen yumurtalar konmuş. En az on günlük olduğu söylendi. Bu yumurtaların en az on gün de toptancıda beklediğini düşünürsek marketten aldığımız yumurtalar neredeyse bir aylıkmış. Orada bir çalışan yumurtaların üzerine vurulan tarih damgalarına da inanmamamız gerektiğini söyledi. Daha çarpıcı olan tavuk pisliği bulaşmış yumurtaların pazarda köylü kadınlar tarafından “organik yumurta”, “gezen tavuk yumurtası” diye pazarlanmasıydı.

Bu yürüyüşün sonunda Acıgöl kenarında belediye tarafından yapılmış piknik alanına gittik. Belediye gerçekten emek harcamıştı. Yeni dikilen ağaçlar da büyüdüğünde burası gerçekten bir cennet olacaktı. Belediye başkanı ve yardımcısı bizi ziyarete geldi. Onlara arkadaşlarımız tarafından hazırlanan ekmek arası sucuklu yumurtadan ikram ettik. Her ne kadar bazı arkadaşlarımız bu yumurtaların hormonlu olduğunu sağlığa zararlı olduğunu söyleyip yemese de ekmek arası sucuklu yumurta iştahla yendi.

HAMDİ ÇUBUKÇU

1261 kez okundu. Yazarlar

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın

Yazarın diğer yazıları

DOĞA ÖZLEMİ - 13/11/2019
DOĞA ÖZLEMİ Dört haftadır “Minik Ayaklar” ile yürüyoruz. Yazılı Kanyon, Kasnak Meşesi son olarak da Kovada Milli Parkı… Amacımız minikleri doğa ile buluşturmak onlara doğa sevgisi aşılamak…
SON PARKUR - 08/04/2019
Bir yıl önce başladı bu macera… Dedik ki Isparta’nın değişik bir incisi olan Eğirdir Gölü’nün çevresini parça parça yürüyelim. 1 Nisan 2018 Pazar günü Yeşilada’dan başladık yürümeye. O gün bize Eğirdir
ONOBARA ANTİK KENTİ - 27/03/2019
Onobara… Her şeyden önce adı ilgimizi çok çekmişti. Yaptığımız ön araştırma sonunda Antalya Konyaaltı yöresinde Gedeller Köyü yakınlarında yoğun orman
ONOBARA - 27/03/2019
Onobara
BEDREYE ULAŞTIK - 08/03/2019
BEDRE’YE ULAŞTIK Hafta sonu yoğun kar yağışı olacak deniliyordu. İstanbul kar altındaydı. Isparta’da da kar bekleniyordu. Bu durum katılımı da etkiliyordu. Yine de yürüyüş tutkunlarını hiçbir şey durduramayacaktı.
EBER'E GİDİYORUZ - 22/02/2019
Katılın bize doğanın bu eşsiz güzelliklerini paylaşalım
BOYALI LAGÜNÜ - 12/02/2019
GÖLYOLU 14. PARKUR
SİPAHİLER’DEN DİRESKENE’YE - 06/05/2017
Yuvalı’nın eski adı “Direskene”… Daha önce Yuvalı’dan Tepeli Köyü’ne yürümüştük. Yeni rota arayışları bizi buraya götürdü. Teknik işlerden
TAŞOLUK’TAN ÇUKURÖREN’E - 06/05/2017
Hava şartları ne olursa olsun Göldosk olarak her hafta sonu değişik bir yöreye gidiyoruz. Kurulduğumuz ilk günden beri Ramazan ayı hariç her hafta değişik bir yerdeyiz.